Project Description

MetroXL levert precisie werk bij The World of Walking

Een aantal jaren geleden is door The World of Walking, de avontuurlijkste wandelwinkel van Nederland, een Lowa Experience Center gecreëerd. Om een totale beleving te creëren werd gekozen voor het plaatsen van fullcolour hardboard platen voorzien van een hoogglans print. Deze werden bevestigd tegen de gevelwanden. Het bleek al snel dat dit niet de ideale oplossing was. De platen trokken krom, het was niet strak en paste totaal niet bij de gewenste uitstraling.

Op zoek naar een nieuwe leverancier

De zoektocht naar een nieuwe leverancier startte. Leverancier TCK Sports Group adviseerde MetroXL in te schakelen. Een bezoek op locatie werd ingepland om de situatie ter plaatse te bekijken en mee te denken over een oplossing die wel zou werken. Ron Labordus (directeur MetroXL) adviseerde een compleet andere aanpak.

Voorzetwanden met opgespannen fotodoeken

In het voorstel van MetroXL werd gekozen voor de inzet van voorzetwanden waarop fotodoeken worden gespannen. Dit ziet er strak uit en werkt de oneffen achtergrond netjes weg. Het voordeel van het gebruik van fotodoeken is dat deze over een aantal jaren weer vervangen kunnen worden door doeken met andere afbeeldingen. Fotodoeken zijn daarnaast sterk, kleurecht en geven een prachtige weergave van elke gewenste afbeelding.

Lowa experience center World of Walking precisie werk MetroXL
fotodoeken precisie werk MetroXL bij The World of Walking | MetroXL
The world of walking fotodoeken maatwerk experience center

Natuurlijke uitstraling met fotodoeken

De fotodoeken zijn mat afgewerkt. Dit geeft de totale beleving in het Lowa Experience Center een meer natuurlijke uitstraling. Op de wanden zijn zelfs planken bevestigd. Hier is vooraf rekening mee gehouden. Op de hoogtes waar de planken hangen is achter het doek een versteviging aangebracht waarin de planken zijn bevestigd.

Een nieuw Lowa Experience Center met strakke professionele uitstraling

In het Lowa Experience Center worden een aantal merken getoond; zoals bijvoorbeeld Lowa, Leki en Sidas. Elk merk heeft zijn eigen plek in de ruimte, als een shop in shop. De beelden en huisstijl voor het design van de verschillende merken zijn door leverancier TCK Sports Group aangeleverd bij MetroXL.

De ontwerpafdeling heeft deze op maat gezet en daarbij rekening gehouden met alle elementen; planken, hoogteverschillen in het plafond, ongelijke vloeren en elektriciteitsvoorzieningen.

Het MetroXL montageteam heeft het ontwerp vervolgens tot op de mm nauwkeurig geïnstalleerd. Doorlopende lijnen op de verschillende wanden, verschillende maatvoeringen, het was een project waarin het draaide om zorgvuldigheid, nauwkeurigheid en het leveren van maatwerk.

precisie werk MetroXL fotodoek met planken
detail precisie werk fotodoek met planken
Lowa Experience Center precisie werk MetroXL

Logo’s op de ramen; ook precisie werk

Naast de vernieuwing van het Lowa Experience Center heeft MetroXL ook logo’s op de ramen geplaatst. Ook dit was precisie werk! Om de perfecte kleurmatch te bereiken zijn er proefdrukken gemaakt. Aan de hand hiervan zijn de juiste kleuren bepaald en zijn uiteindelijk de logo’s in de juiste kleurstellingen op de ramen verwerkt.

Alles tot in de puntjes geregeld door MetroXL

“MetroXL heeft alles zeer nauwkeurig ingemeten, wat niet makkelijk was omdat alles schots en scheef is. De samenwerking met het team van MetroXL is erg fijn, ze zijn heel betrokken en willen goed werk leveren. Het is geen probleem voor ze om even langs te komen en ze zijn erg zorgvuldig. In het design lopen dunne lijnen door over de verschillende wanden, de uitvoering moest daarom tot op de mm nauwkeurig kloppen,” vertelt Sanne Dirven (eigenaresse van The World of Walking).

“Ze hebben een elektriciën geregeld om de elektra te verleggen, ze hebben vakmensen ingeschakeld om het timmerwerk in orde te maken en vervolgens heeft het MetroXL montageteam de doeken geplaatst en alles netjes afgewerkt. Het is fijn samenwerken met MetroXL. Ze zijn betrokken, het zijn echte vakmensen en ze denken echt overal aan!”