Project Description

In de eerste helft van dit jaar verhuisde Oriflame naar een andere locatie. Geen nieuwbouw maar een tijdelijk ander onderkomen in een bestaand pand. Voorheen werd deze locatie gebruikt door een bank, de sfeer was daardoor erg zakelijk en paste op geen enkele manier bij de zachte, vriendelijke uitstraling van Oriflame.

Oriflame houdt zich namelijk bezig met cosmetica en beauty, met schoonheid in de breedste zin van het woord. Wanneer je er goed uitziet en je goed voelt, kun je het allerbeste uit jezelf halen. Dat is precies de beleving die Oriflame haar bezoekers ook mee wil geven. Zelfs in een tijdelijke situatie!

Samenwerken, meedenken en ontwerpen
Ellis Haan van Oriflame vertelt dat ze bij MetroXL terecht is gekomen op aanraden van een collega. Deze was zo enthousiast over het werk dat bij hen was verricht dat ze direct contact heeft gezocht met MetroXL.

“Adviseur Ron kwam op gesprek en we zijn samen door het nieuwe pand gelopen om de mogelijkheden te bespreken. Het was erg fijn om zo direct samen te kunnen werken! Ron dacht mee en kwam met praktische oplossingen en toffe ideeën. Vanuit de eerder doorgestuurde huisstijlhandboeken zijn vervolgens een aantal ontwerpvoorstellen gemaakt, direct in de op locatie gemaakte foto’s. Het gaf een superduidelijk beeld van het eindresultaat, waardoor we snel tot het uiteindelijke voorstel zijn gekomen”, vertelt Ellis.

De perfecte Oriflame beleving
De open kantoorruimte heeft veel glazen wanden, deze zijn voorzien van een full-colour geprinte semi-transparante baan folie, waarbij elke wand een eigen huisstijlkleur in combinatie met een cosmetica element kreeg. Het resultaat is een zachte en warme uitstraling die niet het licht wegneemt maar wel voor privacy zorgt. De bezoeker wordt meegenomen in de ‘feeling good’ wereld van Oriflame.

De entree is voorzien van het logo en de houten wand in de kantine kreeg een fullcolour print van een energieke succesvolle dame. Dit geeft de ruimte meer diepte. Het leukste en meest spraakmakende item is wel de wand met kluisjes. Een aantal kluisdeurtjes is voorzien van een print waardoor het lijkt alsof je in het kluisje kunt kijken. Deze eerst saaie grijze wand is hierdoor omgetoverd naar een ware eyecatcher. MetroXL heeft de perfecte Oriflame beleving gecreëerd.

Maximaal effect met een zo minimaal mogelijke investering
“We zijn heel erg tevreden over de samenwerking met MetroXL! Ondanks dat het budget niet heel groot was omdat het om een tijdelijke locatie gaat, is het effect is maximaal. Het speelse effect van de ontwerpvoorstellen was verrassend. Ik verbaas me er nog steeds over dat met een paar eenvoudige oplossingen zoveel sfeer gecreëerd kan worden.

De betrokkenheid en samenwerking met MetroXL was erg fijn. En dan was er natuurlijk nog de uitdaging van de tijd waarin de complete verhuizing geregeld moest worden, inclusief de nieuwe signing. Ondanks de strakke planning heeft MetroXL zonder problemen geklaard!” aldus een tevreden Ellis.